“El futur de la ràdio i els joves. Com podem atraure la generació Z?” aquest és el títol de les jornades que aquest dimarts 13 de juliol ha organitzat l’Associació Catalana de Ràdio (ACR) per intentar atreure aquest públic al consum radiofònic. Els ponents han posat de manifest algunes experiències internacionals d’èxit tot i la dificultat de concretar com és aquesta generació tan diversa i plural.
La dificultat per definir com és la Generació Z és una de les problemàtiques per desprès saber-se adreçar per captar el seu interès. Hi ha diverses definicions. Alguns la situen entre els 9 i els 25 anys, ciutadans que neixen connectats, que tenen una percepció global del món, extremadament connectats, amb aprenentatge visual, xarxes social, amb coneixements de tecnologia i ús habitual de l’smartphone. Ha estat una jornada excepcional amb els següents participants.
- Miquel Miralles, president de l’ACR. Benvinguda i introducció: Austràlia i la Generació Z.
- José Andrés Gabardo, AIMC. El consum de mitjans de la Generació Z a Catalunya. Evolució. Adequació del mètode d’enquesta a aquest target.
- Thierry Mars, EGTA. Consum de ràdio de la Generació Z a Espanya i als principals mercats europeus. Casos d’èxit?
- David Fernández-Quijada, UER: Informe Connecting with young audiences, what works?
- Enric Yarza. Media Hotline. Les marques publicitàries per a joves: evolució de la compra a Catalunya i a Espanya. Informe de diagnòstic.
- Luis Miguel Pedrero- Universidad Nebrija. Dificultats per a la investigació del consum radiofònic dels joves: metodologies, fonts, els agents del sector.
- Oriol Duran, Secretari de Mitjans de Comunicació, departament de la Presidència de la Generalitat de Catalunya, clausura l’acte.
La sessió es pot visionar amb les diferents intervencions a https://www.youtube.com/playlist?list=PLRkGkR-O3Vw87XhL4ExKWAjrM-Z49jyFX