El programa d’educació en comunicació del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, -anomenat eduCAC, creat per fomentar els bons hàbits davant les noves formes de consum audiovisual i tecnològic- ha presentat una nova campanya que amb el nom #AMiNoMenganyen té l’objectiu de despertar l’esperit crític dels joves a les xarxes i als mitjans de comunicació.
La tecnologia, que és molt positiva i facilita molts aspectes de la vida, com la comunicació interpersonal i l’accés a la informació, també té un costat fosc que cal tenir present i que exigeix cada cop més una actitud crítica, proactiva i responsable. Actualment, la meitat de la població s’informa habitualment per internet (premsa digital i xarxes socials). Entre els joves de 18 a 24 anys el percentatge creix fins al 75% i ho fan principalment mitjançant Facebook i Twitter. Entre els menors de 34 anys, el 80% mira habitualment continguts audiovisuals per internet i per les xarxes socials. 7 de cada 10 infants d’entre 12 i 13 anys utilitzen les xarxes socials.
La campanya per arribar a aquest públic i despertar el seu esperit crític utilitzarà spots televisius, clips per a webs i xarxes, falques radiofòniques, influencers, la implicació de programes de la CCMA, de l’Associació Catalana de Ràdio (ACR), i visites escolars a TV3 i Catalunya Ràdio.