Tal dia com avui de 1931, Ràdio Associació de Catalunya lliura al president Macià un projecte per a una emissora pública i nacional

mac2El 3 de juny de 1931, Ràdio Associació de Catalunya –que aleshores encara es deia Associació Nacional de Radiodifusió (ANR)- feia lliurament al president Francesc Macià del Pla de futur de l’Emissora de Catalunya, que posava les bases per a una radio pública.

Els responsables de l’ANR tenien molt clar el paper de la ràdio en relació a la societat, i en especial a la catalanitat pel país. Així, es reivindicava constantment que els serveis de radiodifusió a Catalunya depenguessin de la Generalitat. Per aquest motiu, s’estudiaven possibilitats d’estructurar un servei potent de radiodifusió pública –i fins i tot de televisió- que servís als interessos de Catalunya i dels seus ciutadans.

Una d’aquestes planificacions es va lliurar al president Macià i, per part de l’ANR, es va iniciar una campanya per incloure al nou Estatut de Catalunya que s’estava elaborant que la gestió de la ràdio anés a càrrec de la Generalitat de Catalunya. Cap d’aquestes propostes varen ser possibles. La mort del president i les circumstàncies polítiques van aturar els projectes.

A la imatge, parlament del president Macià per RAC. Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya