Tal dia com avui de 1930 comença a emetre EAJ15-Ràdio Associació

El 19 d’abril de 1930 va començar a emetre EAJ15. Era la nova emissora que l’Asociación Nacional de Radiodifusión -el que més tard serà Ràdio Associació de Catalunya- havia aconseguit desprès d’haver-se quedat sense Ràdio Barcelona. Començava un nou període de protagonisme de la ràdio.

Aquelles primeres emissions d’EAJ15 van començar amb molt poca programació. El govern central només va donar permís per emetre tres hores i mitja al dia: d’11,30 a 13h i de 15 a 17 h. El govern de Madrid no volia que Ràdio Associació fes competència a Ràdio Barcelona ni a Ràdio Catalana. Aquest horari no era bo, però aviat arribarien les noves lleis de la República que ho solucionarien.

EAJ15 era una freqüència d’ona mitjana i va “heretar” el nom codificat d’una emissora de Sevilla que havia deixat d’emetre.