Tal dia com avui de 1927 s’implanta per ràdio el Servei Metereològic de Catalunya

El 4 de febrer de 1927 Ràdio Barcelona implanta per ràdio el Servei Meteorològic de Catalunya. Aquest és un dels primers espais informatius que ofereix l’emissora al marge de la programació musical.

Més enllà de l’entusiasme a les ciutats per la ràdio, els pagesos no acaben de veure la seva utilitat i la implantació del nou mitjà al camp és lenta. La incorporació de la informació meteorològica  i de les cotitzacions dels preus dels mercats agrícoles canvien aquesta percepció. Amb l’objectiu de millorar la informació de les previsions del temps s’establirà una línia directa entre l’emissora i l’Institut Nacional Meteorològic de la Diputació.

Les gestions per a fer possible el servei informatiu sobre el temps de Ràdio Barcelona -creada per l’Asociación Nacional de Radiodifusión que desprès canviarà el nom per Ràdio Associació de Catalunya (RAC)- es recullen a La Vanguardia del 28 de gener de 1927 (imatge adjunta).