L’”omnipresència” de l’smartphone augmenta el consum de ràdio online i modifica l’ús d’internet

L’smartphone està avançant en tots els terrenys com a opció per connectar-se a Internet. Així, per exemple, en l’àmbit radiofònic, el consum de ràdio habitual per mòbil ha augmentat respecte les mateixes dades de l’any passat. Aquest i d’altres xifres són els resultats de la 18a enquesta de la Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación (AMIC) que s’ha presentat aquest mes de març.

Els participants a l’enquesta assenyalen determinades tendències. En destaquem algunes (entre parèntesi, les dades relatives al 2014):

  • Quin dispositiu s’utilitza per accedir a Internet?: Mòbil: 93,9 % (91,8%); ordinador portàtil: 76,1% (76,9%); ordinador fixe: 71,4% (72,4%), Tablet: 59,1% (54,7%), TV: 26,1% (21,2%);
  • Quin és el dispositiu principal d’accés a Internet?: Ordinador fixe: 36,9% (38,4%), Mòbil: 28,7% (23,3%), ordinador portàtil: 27’9% (31,3%); tablet: 6,1% (6,6%)
  • Quin és el dispositiu de lectura de diaris electrònics? Ordinador fixe: 77,1% (80,7%), tablet: 36% (35,7%), mòbil: 58,1% (53,5%).
  • Xarxes socials utilitzades. Facebook: 87,4 % (88,8%), Twitter: 45,9% (47,1%), Instagram: 30,7% (26,5%), Google+: 29,6% (37%), Linkedin: 27,6% (29,6%), Pinterest: 8’9% (8,5%)

L’enquesta de l’AMIC s’ha fet mitjançant qüestionari voluntari adreçat a usuaris d’internet que visiten llocs webs de l’estat espanyol. Les conclusions s’extreuen de 17.928 qüestionaris.

+ACCÉS A L’ENQUESTA

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *