Les vendes internacionals d’equips de ràdio digital (DAB) arriben a un nou rècord amb 12 milions de receptors, la meitat destinats a automòbils

Europa i Àsia aconsegueixen arribar a la xifra de 12 milions de receptors durant el 2017, d’acord a les xifres de l’associació WorlDAB. La meitat d’aquestes vendes són ràdios DAB per a automòbils ja que molts vehicles ja incorporen de sèrie aquesta tecnologia.

L’associació que promou el foment de la tecnologia DAB de ràdio digital, WorlDAB, ha exposat en un nou estudi el rècord de vendes d’aparells. Un dels motius principals de l’increment és l’apagada de l’FM (freqüència Modulada) a Noruega durant l’any passat.

Els estats amb més stock d’aparells digitals són Regne Unit (36 milions), Alemanya (quasi 10 milions) i Noruega (quasi 6). En el sector automobilístic -un dels principals impulsors d’aquest mercat- la proporció de vehicles amb equipament de sèrie és del 98 per cent a Noruega, el 89 per cent al Regne Unit i el 85 a Suïssa. La cobertura de la xarxa és excel·lent en tots aquests mercats.

També a Itàlia hi ha augments significatius: a finals del 2017, les vendes de receptors DAB  van créixer en un milió, fins a un total de 3 milions. La cobertura de la xarxa va augmentar del 75 per cent al 92 per cent. Els mercats en creixement del DAB són Argèlia, Croàcia, Indonèsia, Kuwait, Sudàfrica, Tailàndia, Turquia y Ucraïna.

+MÉS INFORMACIÓ.