Jordi-Joan Alsina rep la Medalla d’Or al Mèrit Cívic a títol pòstum

alsinaAquest dimecres 17 de gener, l’Alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha lliurat la Medalla d’Or al Mèrit Cívic a títol pòstum a Jordi-Joan Alsina. El reconeixement l’ha recollit la seva germana Francina, en un Saló de Cent ple de gent de l’Arca de Noé, de la Creu Roja, la Guàrdia Urbana, castellers, l’Home dels Nassos, veïns de Sants o de Ràdio Associació de Catalunya, alguns dels  molts col.lectius amb els quals Alsina va col.laborar.

alsinaEl reconeixement es va acorda en la sessió plenària del 31 de març de 2017 en reconeixement del seu compromís amb les tradicions culturals catalanes i la seva projecció a la ciutat de Barcelona, mitjançant la seva contribució en la promoció, organització i consolidació de la cultura popular.

Jordi-Joan Alsina ha estat vocal del Consell Rector de Ràdio Associació de Catalunya des del 2007 i va morir el 14 de juny del 2016. L’homenatge no es podia fer en millor data, diada de Sant Antoni, que dóna pas a una de les festes que l’Alsina va ajudar a recuperar i potenciar: Els Tres alsina2Tombs.