Tal dia com avui de 1929 Unión Ràdio es queda amb Ràdio Barcelona, fundada per l’ANR

Ràdio Barcelona, EAJ1, s’havia posat en funcionament el 14 de novembre de 1924 impulsada per l’Associació Nacional de Radiodifusió (ANR), que alguns anys més tard es reformula i es constitueix com a Ràdio Associació de Catalunya (RAC).

Des dels inicis, l’èxit de l’experiència no va acompanyat d’uns ingressos suficients per mantenir l’emissora i la seva expansió. Per aquest motiu i per les pressions de la dictadura de Primo de Rivera, al novembre de 1926  l’ANR s’associa amb Unión Radio, un grup financerament molt solvent que té projectes d’expansió per tota Espanya.

Les relacions, però, mai són bones i, finalment, el 20 d’agost de 1929, l’Associació Nacional de Radiodifusió (ANR) anuncia la separació d’Unión Ràdio, que es queda en propietat Ràdio Barcelona. L’ANR demanarà una altra llicència que es convertirà en Ràdio Associació de Catalunya, EAJ-15.

A la imatge es pot veure la reproducció d’una part de la portada del butlletí informatiu que editava regularment Ràdio Barcelona en l’època en què era propietat d’Unión Radio i l’ANR.