Avui fa 44 anys de l’emotiu discurs de Pau Casals a les Nacions Unides

Anys30_Pau_Casals_als_estudis_de_RACEl 24 d’octubre de 1971, el músic i mestre Pau Casals va fer un dels més emotius discursos d’amor a la pau i a la seva terra davant les Nacions Unides, en agraïment a la recepció de la Medalla de la Pau d’aquest organisme.

Pau Casals va ser protagonista cultural i social d’activitats organitzades per Ràdio Associació de Catalunya als anys 30. Desprès de la guerra civil espanyola, es va haver d’exiliar i va començar una aferrissada defensa de la pau. Activista pacifista convençut, va ajudar en tot el que va poder els refugiats de la guerra. Un d’ells va ser Teodor Garriga, locutor de RAC i posteriorment en democràcia, president d’honor de l’emissora.

dedicatoria_casals_RACA les imatges, es veu en primer lloc, un fotograma del discurs davant l’ONU. La segona imatge correspon a un concert de Pau Casals als estudis de RAC als anys 30 (Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya). La tercera és una dedicatòria del mestre a l’emissora.

Vídeo del discurs davant l’ONU, aquí.

Vídeo de l’actuació sencera davant l’ONU, aquí.