L’Informe de la Comunicació a Catalunya 2013-2014, presentat ahir al Palau Robert de Barcelona, confirma una vegada més la tendència a l’alça en el consum de ràdio en català així com l’augment del número de lectors de diaris digitals en català. La ràdio, per primer cop, té al 2014 més oients en català (65,5%) que en castellà (48,1%). I a Internet, els diaris electrònics “Nació Digital”, “Ara.cat” i “Vilaweb” encapçalen l’augment del consum en català.
A la premsa escrita en papel, el català perd lectors i passa de tenir el 13,8% al 12,7%, mentre que el castellà passa del 19% al 21,7%. En el cas de la televisió, el mitjà amb més audiència, TV3, competeix sense problemes amb les cadenes generalistes espanyoles.
Les xifres d’audiència manifesten que, si hi ha oferta, els catalans consumeixen mitjans de comunicació en català.
L’Informe de la comunicació a Catalunya és un projecte de l’Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) nascut l’any 2000 com a obra col·lectiva de periodicitat biennal. Amb aquest volum, que estudia el període 2013–2014, l’Informe arriba a la seva vuitena edició.
Leave a reply