PAU ABAD i PIERA

(Sabadell 1896 – Sabadel 1981)

Enginyer. L’any 1922 comença a estudiar la radiotelecomunicació i coincideix amb el grup fundador en diverses activitats. Amb el seu germà Antoni és propietari de l’empresa de peces de maquinària “P. & A. Abad” de Sabadell, una de les cases associades a Ràdio Barcelona des de molt aviat.

El 1930 patenta el seu propi sistema de transmissió de fotografies per ràdio.

Amb l’aixopluc de Ràdio Associació, l’any 1932 construeix un aparell que emetrà setmanalment fotografies per la ràdio i que serà exhibit a l’estand de RAC a l’Exposició Nacional de Ràdio de la tardor del mateix any amb protagonisme del president Macià que s’enlluerna per l’invent; un aparell que serà precursor dels experiments de televisió al laboratori de l’emissora.

APARELL TRANSMISSOR D’IMATGES PATENTANT PER ABAD.
ANUNCI CASA “P. & A. ABAD”
PROVES DE TRANSMISSIÓ AMB IMATGE PRÒPIA.
PROVES DE TRANSMISSIÓ FETES A L’ESTAND DE RAC DURANT L’EXPOSICIÓ DE LA RÀDIO DE 1932.