A principis del mes de juliol es va presentar el projecte de la Fera, una fàbrica de creació digital que impulsa projectes audiovisuals en català per enfortir-los i fer-los créixer. La proposta, sense ànim de lucre, ha estat impulsada per un grup de persones preocupades pel futur de la llengua amb el suport de la Fundació .cat i Òmnium Cultural.
L’activitat de la fàbrica de continguts audiovisuals en català La Fera es desplegarà a través de cinc grans àrees d’actuació diferenciades, començant pel finançament de projectes, a través d’un concurs-llançadora anual de creadors anomenat Programa Embrió.
La professionalització del sector creatiu serà una segona àrea d’actuació, mitjançant l’assessorament a creadors, podcasters i streamers i en el foment del seu vincle amb marques, empreses, administració i entitats que busquin fer campanyes de publicitat i patrocini.
La tercera, Ia producció, el desenvolupament i la distribució d’una sèrie de projectes digitals en català destinats a públics estratègics (joves, nouvinguts, públic internacional).
La quarta àrea d’actuació serà la monitorització amb dades contrastables i neutres de l’evolució del català en la indústria creativa digital a través d’un portal, (‘Rank.cat’, que arribarà en fase beta a finals d’any) on es podrà conèixer la salut general de la llengua, i les dades d’audiència concretes de creadors en diverses plataformes, i que serà la primera pedra d’un nou mercat de publicitat digital.
Finalment, La Fera també vol construir una fàbrica física a Barcelona, una seu des d’on acollirà l’activitat amb públic en directe dels principals creadors digitals en català, amb l’ambició de ser l’espai referent del panorama.
El projecte està obert a patrocinis. Podeu trobar més informació a: https://lafera.cat/