La família Coderch- Sàbat cedeix a l’arxiu de Ràdio Associació documentació del president de l’ANR, Joan Sàbat

Joan Sàbat i Valverde, fotògraf de professió, és president de l’Associació Nacional de Radiodifusió / Ràdio Associació de Catalunya del febrer de 1929 a l’abril de 1931. Són els anys de la pèrdua definitiva de Ràdio Barcelona-EAJ1 per pressions de la dictadura de Primo de Rivera, però també els de l’inici d’un nou projecte engrescador, EAJ15-Ràdio Associació.

Joan Sàbat és el propietari del popular establiment fotogràfic del carrer Fontanella, 18 de Barcelona i autor del “Manual de Fotografia”, editat el 1929. Forma part de l’Associació Nacional de Radiodifusió des del primer moment. Serà el vincle entre el Comitè de Publicacions de l’emissora EAJ15-Ràdio Associació i el diari l”Instant” (1935-1936), que substitueix la revista setmanal de l’entitat “Catalunya Ràdio” .

Entre la documentació que la família ha cedit a Ràdio Associació, hi ha –com no podria ser d’altra manera- fotografies. Entre elles, cal destacar les del banquet de febrer de 1926 amb motiu de la inauguració de la nova antena d’EAJ1 al Tibidabo o les de la campanya de RAC de 1935 de rehabilitació del monestir de Poblet.

També hi ha documentació original del primer període d’incautació d’EAJ15 dels anys 1939-1940 i els nous estatuts de final de 1939, a més d’exemplars del butlletí de l’ANR, de la revista “Ràdio Barcelona” i l’”Àlbum d’Honor RAC” de 1935.

Des de Ràdio Associació volem agrair la cessió d’aquesta documentació que ha permès omplir algun dels buits provocats per la desaparició dels arxius de la cooperativa amb l’entrada de les tropes franquistes.

Gràcies, doncs, als germans Josefina, Elisa, Antoni i Montserrat Coderch Sàbat.