Entusiasme del públic en descobrir la història de la radiodifusió durant l’estrena a Manlleu del documental “Muntem una ràdio?”

Aquest divendres 27 de setembre es va estrenar a l’Auditori de la Fundació Antiga Caixa Manlleu el documental “Muntem una ràdio?”, produït per Ràdio Associació de Catalunya i el Museu del Ter, amb el suport de la Fundació Antiga Caixa Manlleu. El públic assistent va rebre amb sorpresa i entusiasme una història que narra les dificultats i els èxits d’un grup d’emprenedors encapçalats pel manlleuenc Eduard Rifà.

Una setantena de persones van assistir divendres a l’estrena del documental “Muntem una ràdio?”. L’acte, conduït per l’actor Ramon Villegas, es va iniciar amb la participació de Pere Puig, regidor d’Educació, Patrimoni Cultural i Agenda 2030 de l’Ajuntament de Manlleu, seguit de Miquel Torrents, president de la Fundació Antiga Caixa Manlleu, i de Neus Bonet, presidenta de Ràdio Associació de Catalunya.

Un cop fets els parlaments, es va visionar el documental. En acabar la projecció, la directora i guionista del documental, Margarida Moles, i el realitzador, Xef Vila, van poder comentar amb el públic alguns dels aspectes més destacats d’una història extraordinària. La sorpresa entre el públic en descobrir la magnitud de l’aventura radiofònica va avivar el debat sobre la importància de la recuperació de la memòria històrica.

D’esquerra a dreta, Ramon Villegas, Gonçal Bonhomme -president de Telecos.cat-, Pere Puig, Carles Garcia, Blanca Deu, Margarida Moles, Xef Vila, Helena Picó -directora de la Fundació- i Neus Bonet.