ENRIC CALVET I PASCUAL

(Sant Feliu de Guíxols 1884 – Barcelona 1976)

Químic i doctor en farmàcia, és un dels pioners de la radiodifusió a Catalunya i un dels grans oblidats. Com a professor de l’Escola Industrial de Vilanova i la Geltrú, l’any 1916 comença a fer proves de radiodifusió amb els alumnes i el 1921 davant el públic.

És fundador del Ràdio Club Catalunya (1923) i el primer director tècnic de l’emissora Ràdio Catalana- EAJ13. També serà director tècnic d’EAJ15-Ràdio Associació (1931) i responsable del seu interessant laboratori tècnic.

Pioner també en l’observació astronòmica, fa una de les primeres fotografies del Cometa Halley el 1910. Divulgador habitual d’articles científics, de radiodifusió i de televisió a la premsa (LV, “La Publicitat”). Germà del director de “La Vanguardia “ Agustí Calvet “Gaziel” .

És represaliat severament pel franquisme.

ENRIC CALVET AMB LA PRIMERA JUNTA DE L’ASSOCIACIÓ ASTRONÒMICA DE BARCELONA
ENRIC CALVET A LA JUNTA DE LA SOCIETAT ASTRONÒMICA