En el segon Butlletí d’Informació a Catalunya sobre dades de consum audiovisual, s’indica que els catalans augmenten lleugerament el consum de ràdio durant l’estiu, amb una xifra del 62,2 % de la població (61,8% en el període anterior), mentre que disminueixen el consum de televisió, amb un 86,7%. (davant un 87,8%) . Les dades de l’estudi del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) corresponen al segon quadrimestre del 2015, als mesos de maig, juny, juliol i agost.
Malgrat que les dades en general es mantenen respecte al període anterior, es poden veure curiositats, com que a Catalunya a l’estiu es consumeix una hora menys de televisió de mitjana diària i es queda en 3h.
A l’estudi s’inclou un comparatiu sobre el “Prime Time” televisiu. A bona part dels països europeus, aquesta franja de màxima audiència comença a les 20h, mentre que a l’estat espanyol ho fa a les 21h. L’estudi anota que aquesta variació suposa un perjudici per a les hores de son i el rendiment personal, tant en l’àmbit laboral com en el de l’educació. La mitjana espanyola d’hores de son se situa 50 minuts per sota de la dels països de l’entorn.
Del consum per internet, cal destacar que un 57,6% dels internautes consumeixen continguts audiovisuals (televisió i vídeos).
Consulteu el butlletí aquí.
Leave a reply