L’enquesta semestral de la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia (CNMC) feta pública aquest mes de novembre indica que el consum d’internet a l’estat espanyol augmenta entre la franja dels 16 i 17 anys, i arriba al 93,3%, tot superant el consum de televisió que és del 82%.De la mateixa enquesta, es desprèn que quasi un 42% dels menors d’entre 3 i 17 anys consumeixen entre 1 i 5 hores a la setmana de continguts per internet. I que els nens d’entre 3 i 6 anys veuen la televisió (89,4%) molt més que fan ús d’internet (43,6%).
Altres dades a destacar són que quasi la meitat dels internautes utilitza aplicacions OTT (Over The Top) per trucar a través d’internet. També per enviar-se missatges ja que 9 de cada 10 utilitza aquestes aplicacions: WhatsApp (84,6%), Facebook Messenger (25,2) i Skype (8,1%).
També es detecten canvi d’hàbits. El 67,3% ja no envia SMS; el 45,5% ha reduït el seu consum de trucades de mòbil a menys de la meitat i el 6,7% ha deixat de fer trucades pel mòbil.
Definitivament el mòbil és el primer dispositiu per connectar-se a internet, amb un 77,6% dels internautes. El 72,4 % dels usuaris que tenen mòbil, tenen un smartphone.
En relació a les xarxes socials, Facebook té un 63,4% d’usuaris entre els internautes, seguida de Google+ amb un 25,4%, Twitter 21,4% i Instagram amb 16,9%.
Totes aquestes dades pertanyen a l’enquesta anomenada “Panel de Hogares CNMC” que es fa a llars i individus amb periodicitat semestral i que recull dades relatives als mercats de telecomunicacions, audiovisuals, energia, postal, transport i competència.
Leave a reply