El 70% dels oients de ràdio a Catalunya trien continguts en català

Aquesta setmana s’ha presentat l’informe del sector audiovisual del CAC focalitzat en el paper disruptor de la IA. Però al marge dels nous reptes, el treball també recull les dades que presenten la radiografia del sector en el sistema audiovisual particular de Catalunya; un sector variable on la ràdio mostra les dades més estables.

El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) va presentar ahir al Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC) celebrat a Granollers l’informe del sector audiovisual del 2024 amb la vista posada als reptes de l’aplicació de la Intel·ligència Artificial (IA).

En l’apartat de ràdio, es destaca l’estabilitat de les xifres de consum, en contrast amb la baixada dels percentatges de la resta de mitjans tradicionals. Així, la penetració de la ràdio es va situar en el 55% de la població catalana el 2024, tres dècimes més respecte de l’any passat. Això vol dir que es van registrar gairebé 4 milions d’oients de ràdio a Catalunya, dels quals 2,8 milions (un 70%) van triar continguts emesos en llengua catalana.

El temps d’escolta diària de ràdio per persona s’ha mantingut relativament estable des de la pandèmia. Així, els darrers 5 anys aquesta xifra es mou sempre al voltant dels 93 minuts diaris de consum radiofònic. L’emissora de ràdio més escoltada a Catalunya el 2024 va tornar a ser RAC1, amb 884.000 oients diaris (de dilluns a divendres), tancant així el seu setzè any consecutiu com a líder indiscutible.

El sistema audiovisual propi de Catalunya, que aplega els serveis audiovisuals establerts al Principat, està format per 494 serveis de comunicació audiovisual. Aquest gairebé mig miler de serveis audiovisuals es distribueix, per tipologia, en 66 canals de televisió (la suma de 50 canals de televisió en TDT i 16 canals de televisió per internet) i 428 emissores de ràdio (la suma de 410 emissores en FM i 18 ràdios per internet).

PODEU CONSULTAR L’INFORME AQUÍ.