EDUARD RIFÀ I ANGLADA

(Manlleu 1882 –Barcelona 1938)

És fundador de Ràdio Barcelona, de l’Associació Nacional de Radiodifusió, d’EAJ15-Ràdio Associació, Ràdio Girona i Ràdio Lleida.

És amenaçat, denunciat, empresonat i perseguit. Mor el desembre de 1938 d’una angina de pit desprès de diversos episodis de patiment familiar i personal.

Crea “Establiments Ràdio-Lot” que obté l’exclusiva de les neveres Frigidaire  i dóna el nom popular català a les llanternes: “lot”. President de Caixa Manlleu (1930-1938).

Publica les revistes “Ràdio Lot” i “Joventut Catalana”, i promou el projecte de diari “L’Instant”, des d’on fa difusió de la radiodifusió. Impulsa, entre d’altres, la informació meteorològica per ràdio i la radiobeneficència.

Empresari del tèxtil i entusiasta de les novetats tecnològiques.

És l’ideòleg del grup pioner de la radiodifusió. Deixa per escrit en desenes d’articles l’estratègia de com aconseguir una radiodifusió catalana puntera i de qualitat. És Eduard Rifà qui no defalleix davant les continues dificultats i qui manté unit gran part del grup fundacional.

ANUNCI DE 1925 AMB IMATGE DE LES PRÒPIES FILLES