El 82,7% dels internautes de més de 18 anys declaren escoltar la ràdio en línia. Aquesta és una de les dades destacades de l’informe especial de la ràdio a Catalunya elaborat pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) aquest mes de febrer, que també apunta la preferència del català a l’hora de consumir ràdio en un 71,3 %.
D’aquest 82,7 % d’internautes, el 81,5 % opta per connectar-se a la versió en línia de les emissores de ràdio convencionals, de manera que aquest mitjà ha sabut trobar a Internet un aliat perfecte més que una competència.
El mapa de consum i de distribució de freqüències a Catalunya és el següent:
- La ràdio té una penetració del 61,9% (en tercer lloc, darrere de la televisió i internet). Durant el 2015 els catalans van escoltar una mitjana de 106 minuts de ràdio al dia.
- A Catalunya hi ha 779 freqüències de ràdio (postes d’emissió), que ofereixen a la ciutadania 321 emissores diferents, entre públiques i privades.
- A Catalunya emeten 280 emissores públiques i 41 de privades. Les públiques es distribueixen en 272 locals, 5 estatals i 3 nacionals; pel que fa a l’àmbit de la radiodifusió privada, hi ha 19 ràdios locals, 15 d’estatals i 7 de nacionals.
Així doncs, en el dial radiofònic d’una llar catalana es reben 10 emissores d’àmbit nacional i 20 d’àmbit estatal, a més de les locals que tinguin difusió en aquella àrea concreta. Pel que fa al consum segons la llengua, el 71,3% dels oients l’escolten en català, mentre que el 44% l’escolten en castellà. Els percentatges sumen més del 100% perquè hi ha persones que escolten més d’una emissora el mateix dia.
Per tipologies, la que té més oients és la ràdio musical, amb el 55,4%. L’emissora musical més escoltada és Flaixbac (292.000 oients), seguida de Flaix (279.000) i de Los 40 Principales (277.000).