Estrena a Manlleu del documental “MUNTEM UNA RÀDIO?” sobre l’èpica dels pioners de la ràdio encapçalats pel manlleuenc Eduard Rifà i Anglada

L’Auditori de la Fundació Antiga Caixa Manlleu acollirà divendres, 27 de setembre, a les 19.00 h, l’estrena del documental “Muntem una ràdio?”, un projecte audiovisual que incideix en una història que s’inicia fa 100 anys  i que reflecteix la determinació d’un grup d’emprenedors. La peça és una producció de Ràdio Associació de Catalunya i del Museu del Ter, amb la col·laboració de la Fundació Antiga Caixa Manlleu.

El documental té una durada de 45 minuts i -mitjançant testimonis i documents visuals-  explica el context històric i la situació dels pioners a l’hora de decidir la instal·lació de les diverses emissores projectades, en especial Ràdio Barcelona (EAJ1) i Ràdio Associació (EAJ15). Els èxits i entrebancs no s’entenen sense aquesta situació personal i les decisions que es van prendre pràcticament a diari.

Un dels principals pioners i l’ideòleg absolut dels inicis de la radiodifusió a Catalunya és l’empresari tèxtil i entusiasta de les noves tecnologies Eduard Rifà i Anglada (Manlleu 1882 – Barcelona 1938). És fundador de l’Associació Nacional de Radiodifusió, de Ràdio Barcelona , d’EAJ15-Ràdio Associació, Ràdio Girona i Ràdio Lleida, i president de Caixa Manlleu del 1930 al 1938.

El documental “Muntem una ràdio?” compta amb la participació de:

• William Matthew Maddock Saint Noble, net de Royston Saint Noble
  • Carles García, director del Museu del Ter
  • Blanca Deu i Molas, besnéta d’Eduard Rifà
  • Josep Maria Solé i Sabaté, historiador
  • Gonçal Bonhomme, president de Telecos.cat
  • Margarida Moles, periodista i documentalista de Ràdio Associació
  • Francesc Canosa, periodista i autor del llibre
  • Jordi Margarit, president de Ràdio Associació (1998-2024)

Direcció i guió: Margarida Moles

Realització: Xef Vila / Espai Vital

Data estrena: 27 de setembre de 2024

Hora: 19.00 h

Lloc: Auditori de la Fundació Antiga Caixa Manlleu (Carrer del Pont, 16. Manlleu)

El documental es presentarà també en altres poblacions i, a finals d’any, es podrà trobar a internet  a través de diverses plataformes.