Quina relació hi ha entre Ràdio Associació i la tuberculosi? Avui, Dia Mundial de la Tuberculosi ho expliquem

Anys 30. Concert amb els malalts en la campanya pro tuberculosos pobres. Fons Brangulí /Arxiu Nacional de CatalunyaAvui, 24 de març, es commemora el Dia Mundial de la Tuberculosi, una malaltia molt activa a la nostra societat durant el segle passat. Una prova d’aquesta presència són les habituals campanyes que l’obra social de Ràdio Associació de Catalunya (RAC) organitzava amb actes de beneficiència. La gent de Ràdio Associació ja havia constituït la radiobeneficiència el 8 de maig de 1927.

L’activitat  compromesa de RAC en aquest àmbit es basava en dos tipus d’accions:

• assistència a domicili a més d’un miler de tuberculosos
  • manteniment de quasi un centenar de Llits als sanatoris de l’Esperit Sant de Sant Adrià del Besòs i Marítim de Sant Josep, i els Hospitals del Sagrat Cor i de la Santa Creu i Sant Pau.

A la primera foto, una imatge dels anys 30 de la inauguració del pis del pavelló d’homes gràcies a la campanya de RAC pro llit del tuberculós. Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya

L’altra imatge correspon  a un concert amb els malalts en la campanya pro tuberculosos pobres de RAC. Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya

L’Organització Mundial de la Salut (OMS) commemmora aquesta diada des del 1982, tot just un segle desprès de l’anunci per part del Dr. Koch que havia descobert la bactèria responsable de la  tuberculosi, la Mycobacterium tuberculosis. Cada any es produeixen 1,5 milions de morts relacionades amb aquesta malaltia.

+DIA MUNDIAL DE LA TUBERCULOSI