Tal dia com avui de 1933 s’inaugurava Ràdio Girona amb la veu de la locutora Francina Boris

1934. Instal·lacions de Ràdio Girona de RAC. Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya El 10 de desembre de 1933 Ràdio Associació de Catalunya (RAC) inaugura EAJ-38 Ràdio Girona, la primera de les emissores de la xarxa que havia de posar en funcionament per tot el territori. Les dependències de l’emissora es troben al local de l’Ateneu Gironí, on també s’instal·len les antenes que són visibles des de tota la ciutat. La primera veu que s’escolta és la de la locutora Francina Boris amb les següents paraules: “Aquí Ràdio Girona. Aquí EAJ-38 Ràdio Girona. Amics volem que escolteu aquesta emissora. Ara tenim una veu.”

L’emissora és un nou instrument de comunicació que la societat gironina acull de molt bon grat ja que, a més de la programació en cadena de l’emissora de RAC de Barcelona, Ràdio Girona inclou espais locals propis de tot tipus: musicals, meteorològics, infantils, d’economia…

La filosofia de Ràdio Associació de Catalunya és molt clara: establir una xarxa d’emissores per tot el territori que, a més d’una programació conjunta, puguin presentar la realitat particular i local, i es converteixin en eines realment útils per a cadascun dels ciutadans de Catalunya. A Ràdio Girona, li segueixen EAJ-42 Ràdio Lleida –que s’inaugura el 12 de gener de 1934- i EAJ-33 Ràdio Tarragona, que s’adhereix a la xarxa de RAC l’agost de 1934.

Les imatges que s’adjunten corresponen a les dependències de Ràdio Girona, amb Francina Boris com a locutora 1934. Instal·lacions de Ràdio Girona de RAC. Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunyaprincipal (Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya).