Avui fa 75 anys de l’afusellament del president Companys, a qui RAC sempre va acompanyar

2Avui es commemoren els 75 anys de l’afusellament del president de la Generalitat, Lluís Companys. Ràdio Associació de Catalunya (RAC) va viure en primera línea i al seu costat els esdeveniments històrics més importants de la Segona República que malauradament van acabar amb la Guerra Civil, l’afusellament de Lluís Companys i la conversió de RAC en Radio España de Barcelona.

A les imatges de 1937 es veu el president Companys a l’acte d’inauguració del primer camp d’instrucció pre militar a Pins del Vallès, davant un micro de RAC. A la seva esquerra, el locutor, Teodor Garriga, qui més tard en democràcia serà president d’honor de Ràdio Associació de Catalunya. (Fons Brangulí/Arxiu Nacional de Catalunya). A l’altra imatge, del mateix acte, es pot veure a la dreta del president la seva segona dona, Carme Ballester (Fons Lluís Companys /Arxiu Nacional de Catalunya).