Premis Ràdio Associació 2013

Els professionals de la ràdio en català es retroben a la gala de lliurament dels 13ns Premis Ràdio Associació

Un any més, i ja en van 13, Ràdio Associació de Catalunya ha organitzat la gala de lliurament dels Premis Ràdio Associació amb l’assistència dels professionals del món de la ràdio en català. L’acte, que s’ha celebrat el 9 de maig a l’Auditori de l’ONCE, ha començat amb la benvinguda del president de l’entitat, Jordi Margarit, que ha recordat en un discurs reivindicatiu del dret a decidir la història de Ràdio Associació de Catalunya i ha mostrat en pantalla una còpia de l’únic decret signat per Francesc Macià com a president de la República Catalana, el 15 d’abril de 1931, i que feia referència a l’emissora.

El president de RAC ha donat pas a la presentadora de l’acte, Txe Arana, tot reproduint la imatge de l’escenari del Parc de la Ciutadella del passat 11 de setembre.

El lliurament de guardons s’ha iniciat amb les Mencions d’Honor. La primera ha estat per a la XARXA TERRITORIAL DE CORRESPONSALS DE CATALUNYA RÀDIO, en reconeixement a la tasca comunicativa d’informació de proximitat realitzada per aquest col·lectiu present a tot el territori des dels inicis de la ràdio nacional de Catalunya.

La segona menció d’honor ha estat pel periodista MARTÍ ANGLADA, per la seva trajectòria professional desenvolupada a diversos mitjans i corresponsalies, i per la manera didàctica d’explicar el món en clau catalana. Anglada ha agraït el premi en un missatge enregistrat ja que la gala coincidia amb el dia d’Europa i tenia compromisos adquirits.

JOSEP MARIA MARTÍ ha recollit la menció d’Honor per la seva trajectòria professional en l’àmbit de la radiodifusió a Catalunya.

I finalment, Jordi Serra, Cap de Programes de TV3, ha recollit la menció d’ALBERT ESPINOSA, per haver creat una proposta audiovisual, “Polseres Vermelles”, que relata la força de la vida i de l’amistat d’una manera que ha sabut emocionar i implicar les diferents generacions d’una mateixa societat.

Un cop presentades dels mencions d’honor, s’ha atorgat el premi Ràdio Associació Audiovisual –el Guardó 1924– que ha estat per a 8 AL DIA Amb Josep Cuní de 8 TV, per haver sabut presentar un nou format de magazine d’informació diari en una nova proposta de franja horària des de l’àmbit de la televisió privada en català. Cuní va agrair el premi també en un missatge enregistrat ja que en aquells moments estava en directe fent el programa pel qual ha tingut el guardó.

Dins l’àmbit de la ràdio local, primer s’han lliurat les dues mencions de qualitat que han estat per a ESTEM PERDENT ELS PAPERS, presentat per Vilassar Ràdio, de Vilassar de Mar, i per a PARAULES EN SILENCI, presentat per Ràdio Pego, de Pego. El premi Ràdio Associació al millor programa de ràdio local ha estat per DEIXA’M TASTAR, presentat per Ràdio Santa Perpètua, de Santa Perpètua de Mogoda, per divulgar en format de magazine radiofònic el patrimoni gastronòmic del territori d’una manera amena i didàctica, amb la col·laboració de les xarxes socials.
Respecte als programes d’àmbit nacional, les mencions de qualitat han estat per DIRECTE 4.0, el Magazine de les tardes de Ràdio 4 , i ESTIRA LA LLENGUA, presentat per Ràdio Nacional d’Andorra, d’Andorra la Vella. El millor programa de ràdio ha estat per a LA TRIBU, de CATALUNYA RÀDIO, per presentar d’una manera alegre, sense prejudicis i mitjançant múltiples punts de vista, l’actualitat diària i alguns dels aspectes més destacats de la nostra societat.

En la categoria del premi Ràdio Associació a la Innovació, el guanyador ha estat LA COBERTURA GLOBAL DE RAC 1 A LA MANIFESTACIÓ DE L’ONZE DE SETEMBRE DE 2012, presentat per RAC1 per haver presentat una programació de seguiment basada en la innovació i l’enginy, que va saber reflectir davant l’oient les emocions i els fets de tota una jornada històrica. En aquest apartat, ha rebut una menció de qualitat RUBITV.CAT.

Finalment, el president de Ràdio Associació, Jordi Margarit, ha lliurat el premi al millor professional de ràdio a Sergi Cutillas en reconeixement a la tasca professional desenvolupada des de l’àmbit de la realització tècnica de programes de ràdio, una feina indispensable en l’èxit dels mateixos, i per la seva trajectòria professional en propostes de temàtica diversa.

L’acte ha estat presidit per Josep Martí, Secretari de Comunicació del govern de la Generalitat de Catalunya i ha comptat amb la presència, entre d’altres, de Carme Forcadell, presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana, i professionals com Joaquim M. Puyal , Marta Romagosa i els premiats Toni Clapès, Jofre Llompart, Xantal Llavina, Tatiana Cisquella, el director general de Ràdio Televisió d’Andorra, Francesc Robert…
El jurat dels Premis Ràdio Associació està format per Carles Solà, president del mateix, Assumpció Maresma, Imma Tubella, Joan Manuel Tresserras i Jordi Margarit.

Els guanyadors absoluts de les categories han rebut una reproducció d’un micròfon de Ràdio Associació dels anys 30. La gala ha finalitzat amb la tradicional foto de família.