El passat mes de març es va presentar una actualització de les recomanacions que s’havien realitzar l’any 2009 sobre el tractament de la ruralitat als mitjans de comunicació. El nou document elaborat pel CAC, la URV i el Col·legi de Periodistes demana als mitjans superar el reduccionisme, evitar estereotips, i ser inclusius amb realitats poc visibles.
Diversificar temàtiques o evitar clixés empobridors són algunes de les recomanacions que s’incorporen al document sobre el tractament de la ruralitat als mitjans d’acord a un nou context. La URV ha impulsat el document mitjançant el projecte de recerca Ruralim “Nous imaginaris del rural a l’Espanya contemporània: cultura, documental i periodisme” (PID2021-122696NB-I00) finançat pel Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, l’Agencia Estatal de Investigación i FEDER “Una manera de fer Europa”, que es coordina des del Grup de Recerca en Comunicació Asterisc de la universitat pública del sud de Catalunya.
El document conté un total de 15 recomanacions, relacionades les primeres 7 al tractament informatiu i les 8 restants a la ficció. Les podeu consultar aquí.