El Reuters Institute for the Study of Journalism ha fet públic l’estudi Digital News Report sobre els hàbits de consum de notícies digitals del 2025. A les dades es poden veure les diferents tendències, com la continuada baixada de l’ús de fonts informatives tradicionals.
Una vegada més, el Digital News Report 2025 mostra la radiografia del consum de mitjans digitals en alguns dels principals estats. Entre d’altres conclusions es destaca la baixada continuada del percentatge d’ús de les fonts informatives tradicionals; és a dir, la televisió, la premsa escrita i les web periodístiques. Entre les dades també es destaca la rellevància del vídeo com a font informativa.
A l’estat espanyol, les fonts de les notícies habituals també tendència a la baixa i s’incorporen com a complement els podcast informatius i els xatbots d’IA.

I com a xarxa social, la principal font d’informació és Whatsapp, seguida de Facebook, Youtube, Instagram, X i TikTok.

Si us voleu entretenir, aquí teniu l’enllaç amb totes les dades.