Mònica Terribas, “Versió RAC1”, el seguiment de l’1 d’octubre i el documental “Las cloacas de Interior” entre els guanyadors d’una edició marcada per l’actualitat

Entre els guardonats també hi ha Ràdio Ciutat de Badalona, EMUN FM, Ràdio Igualada, IB3 Ràdio, Josep Gifreu i Andrew Marr

La situació política i social catalana ha marcat la convocatòria i els premis de la 18a edició dels Premis Ràdio Associació. Els programes presentats i els guanyadors en fan una referència clara amb el Premi a l’Excel·lència per la cobertura del referèndum de l’1 d’Octubre i el premi audiovisual pel documental “Las Cloacas de Interior”. Mònica Terribas guanya el premi de Millor Professional,  “Versió RAC1” el de Millor Programa, “IGDA Igualada Guia d’Àudio” el Premi a la Innovació“, “Asteroide B612” Premi a la Inclusió i “Especial programa 1000 del Badalona Matí” el de Millor Programa de Ràdio Local.

+ACTA DEL JURAT DELS 18ns PREMIS RÀDIO ASSOCIACIÓ

El jurat dels 18ns Premis Ràdio Associació ha atorgat el Premi al Millor Professional a  Mònica Terribas i Sala, per la seva trajectòria i capacitat periodística demostrada, amb valentia, rigorositat  i professionalitat. El Premi al Millor Programa de Ràdio ha estat per a Versió RAC1, de RAC1, per una proposta rica en informació i entreteniment que és i ha estat líder indiscutible en totes les temporades d’emissió durant la programació radiofònica de les tardes. La Menció de Qualitat d’aquest apartat ha estat per a Aire, d’IB3 Ràdio.

En l’apartat a l’Excel·lència, guardó que s’atorga per segona vegada, el premi ha estat per la tasca realitzada amb coratge i professionalitat durant el referèndum de l’1 d’Octubre per les emissores de ràdio catalanes en els seus diferents àmbits de cobertura. El premi es personalitza en quatre de les candidatures presentades sobre aquest esdeveniment històric: la Xarxa, Ràdio Banyoles, Catalunya Ràdio i RAC1.

En la categoria d’Innovació, el premi ha estat per IGDA, Igualada Guia d’Àudio, de Ràdio Igualada, per posar de manifest els nous usos que pot tenir la ràdio en transformar càpsules informatives en una aplicació en català, castellà i anglès per recórrer literalment el patrimoni històric de la població.

En la categoria de Premi Ràdio Associació a la Inclusió, el guardó ha estat per a Asteroide B612, d’Emun FM Ràdio (Consorci de les emissores municipals d’Albesa, Alfarràs, Alguaire, Almenar i Torrefarrera) per proposar un programa d’entrevistes a personatges populars conduïdes pels usuaris del Centre Assistencial Sant Joan de Déu d’Almacelles. La menció de Qualitat ha estat per Fons d’Armari, d’IB3 Ràdio.

El Premi al Millor Programa de Ràdio Local ha estat per a l’Especial programa 1000 del Badalona Matí, de Ràdio Ciutat de Badalona, per l’elaboració d’un treballat programa en què en destaca l’excepcional trobada de tots els alcaldes d’època democràtica.  En aquest apartat ha hagut dues Mencions de Qualitat: Tastets d’Història, d’Ona La Torre, i El Pont de Mahoma, de Tarragona Ràdio.

En l’àmbit audiovisual, el jurat ha decidit atorgar el GUARDÓ “1924”al documental “Las Cloacas de Interior”, dirigit per Jaume Roures amb producció de Mediapro i emès per TV3-Televisió de Catalunya, per presentar un treball valent d’investigació i anàlisi sobre les maniobres ocultes del Ministeri de l’Interior.

En l’apartat de MENCIONS D’HONOR, el jurat –a proposta pròpia i del Consell Rector de Ràdio Associació de Catalunya- ha acordat atorgar les següents:

• Als 20 anys de Flaix Andorra, com a proposta d’èxit de l’àmbit privat que contribueix a normalitzar la presència del català en l’àmbit radiofònic a l’estat andorrà.
  • Als 30 anys de “La Nit dels Ignorants”, que ha esdevingut un clàssic modern de la programació de Catalunya Ràdio i s’ha convertit en una icona de la intel·ligència col·lectiva.
  • A Isabel Vinaixa Bonet, productora d’exteriors de RAC1 i RAC105 per la seva trajectòria en l’organització d’events que faciliten l’acostament de la ràdio a l’oient.
  • A Joan Vives Bellalta, locutor-redactor de Catalunya Música per la seva trajectòria com a divulgador musical des dels inicis de l’emissora ara fa 30 anys.
  • A Francesc Sánchez Carcassés, periodista impulsor de mitjans audiovisuals que s’ha convertit en referència del periodisme esportiu i de música popular a les comarques gironines.
  • A Josep Gifreu i Pinsach, periodista i catedràtic de Teoria de la Comunicació, per la seva tasca universitària i, especialment, per la gran influència política que ha tingut la seva noció d'”espai català de comunicació” que ell ha fonamentat, difós i ha anat actualitzant.
  • A Andrew Marr, editor de la BBC per haver exercir sense complexos l’ofici de periodista davant les respostes del Ministre d’Exteriors d’Espanya, Alfonso Dastis, en una entrevista a “The Andrew Marr Show”.

En 18 anys de convocatòries, la participació i la qualitat de les propostes  ha anat en augment. El jurat és presidit per Carles Solà, i format per Joan Manuel Tresserras, Imma Tubella, Assumpció Maresma i Jordi Margarit.

La gala de lliurament de premis se celebrarà el proper dijous 3 de maig, a partir de les 19.30 h, a l’Auditori de l’ONCE. L’acte serà presentat pels actors Judit Martín i Jordi Soriano- i els seus amics-, i transmès en directe per streaming a través del web de www.radioassociacio.cat .

Un comentari

1. Premis Ràdio Associació per IB3Ràdio | @Toni_Mascaro Says :

Posted on 6 abril, 2018 at 10:03 am

[…] Els programes ‘Fons d’Armari’ i ‘Aire’ d’IB3 Ràdio, guardonats a la 18a edició dels Premis Ràdio Associació […]