L’ACR considera que les mesures d’ajut anunciades per la Generalitat són del tot insuficients per garantir la continuïtat dels llocs de treball que aplega el sector

(NOTA DE PREMSA DE L’ACR ) L’Associació Catalana de Ràdio (ACR), considera que les mesures d’ajut anunciades per la Portaveu del Govern de la Generalitat són del tot insuficients per garantir la continuïtat dels 1.000 llocs de treball que aplega el sector, 683 directes, entre laborals i col·laboradors i 300 indirectes.

Amb les previsions de facturació, el sector privat de la radiodifusió catalana pot perdre l’actual equilibri editorial i d’oferta programàtica. Segons el sondeig d’urgència elaborat per la consultora Media Hotline per a l’ACR, la facturació publicitària de les emissores privades del mes de març ha caigut per sota del 50% i la previsió per al mes d’abril determina un descens del 75/80%. Això passa en el moment que l’Estudi General de Mitjans, EGM, en la primera onada del 2020, consolida 4 milions d’oïdors de ràdio privada a Catalunya.

L’ACR no demana res més que l’ínfim retorn de la gran càrrega econòmica que el sector ve suportant: impostos, taxes, drets d’autor, difusió i transport dels senyals arreu del país i la despesa sobrevinguda generada pel desplegament tecnològic, que les emissores estant finançant per mantenir les programacions, majoritàriament dedicades a la pandèmia del Coronavirus, amb gran part de les plantilles de comunicadors confinats a casa seva. Amb les actuals previsions de facturació, el sector privat de la radiodifusió catalana pot perdre l’actual equilibri editorial i d’oferta programàtica que tant ha costat consolidar en els darrers vint anys.