La confiança en la informació dels mitjans de comunicació dobla la de les xarxes socials durant la COVID-19

L’informe del Digital News Report 2020, elaborat per Reuters Institute i la University of Oxford, s’ha publicat durant la pandèmia del COVID-19 i permet conèixer algunes de les reaccions dels ciutadans davant els media durant aquest període. Una de les conclusions de l’informe referma la confiança per rebre informacions a través dels mitjans de comunicació, molt per sobre de les xarxes socials. 

La crisi del COVID-19 ha reforçat la necessitat d’un periodisme fiable i precís que pugui informar i educar els ciutadans. El Digital News Report 2020  confirma un augment del consum de fonts tradicionals de notícies, especialment la televisió, però també algunes fonts de notícies en línia.

Algunes de les principals conclusions són:

-La crisi de coronavirus ha augmentat substancialment el consum de notícies dels mitjans de comunicació principals a tots els països on es van realitzar enquestes abans i després que la pandèmia hagués tingut efecte. Les notícies televisives i les fonts en línia han patit importants canvis, i hi ha més persones que identifiquen la televisió com la seva principal font de notícies, percentatge que estava en caiguda constant. El consum de diaris impresos ha caigut a mesura que els confinaments minen la distribució física, accelerant gairebé amb tota seguretat el futur cap a un futur digital.

-A l’abril del 2020, la confiança en la cobertura dels mitjans de comunicació de COVID-19 era relativament elevada a tots els països, a un nivell similar a la confiança amb els governs nacionals i significativament superior a la dels polítics. La confiança en els mitjans de comunicació va ser superior al doble del nivell de xarxes socials, plataformes de vídeo o serveis de missatgeria quan el ciutadà es vol informar sobre COVID-19.

PODEU CONSULTAR L’INFORME AQUÍ

Leave a reply

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *