La convocatòria dels 20ns Premis Ràdio Associació coincideix amb els 90 anys de Ràdio Associació

Ràdio Associació de Catalunya obre avui el període de presentació de candidatures dels 20ns Premis Ràdio Associació. Els guardons valoren la feina dels professionals de la ràdio en català i els programes emesos entre el 7 de març de 2019 i el 13 de febrer del 2020 (Dia Mundial de la Ràdio), data en què finalitza el període de presentació dels treballs. Enguany, la convocatòria coincideix amb els 90 anys de Ràdio Associació.

+BASES DELS 20ns PREMIS RÀDIO ASSOCIACIÓ

+FITXA D’INSCRIPCIÓ

L’any 2020 és un any especial per a Ràdio Associació de Catalunya. D’una banda, celebra els 20ns Premis Ràdio Associació, una convocatòria que edició darrera edició valora la tasca dels professionals de la ràdio en català, actualment líder indiscutible al país. Per l’altra, celebra els 90 anys de la posada en funcionament de Ràdio Associació, l’emissora que als anys 30 va posar en funcionament l’Associació Nacional de Radiodifusió (ANR). Recordem que l’ANR també havia posat en funcionament 5 anys abans Ràdio Barcelona.

Les quatre categories a les quals es poden presentar candidatures són: millor programa de ràdio, millor programa de ràdio local, innovació, i inclusió. Queden a criteri del jurat les propostes per al reconeixement al millor professional, el premi a l’Excel·lència i el Guardó 1924, adreçat als treballs audiovisuals.

El jurat, com en les anteriors edicions, el presideix Carles Solà i el formen Imma Tubella, Assumpció Maresma, Joan Manuel Tresserras i Jordi Margarit.

Anteriors convocatòries han premiat, entre d’altres: Antoni Bassas, Joaquim M. Puyal, Josep Cuní, Toni Clapés, Neus Bonet, Jordi Basté, Albert Om, Toni Soler, Manel Fuentes, Joan Barril, Miquel Calçada, Joel Joan, Carles Cuní, Sílvia Coppulo, Ramon Rovira, Josep M. Bachs, Xavier Bosch, Manuel Borrell, Xavier Graset, Josep M. Francino, Marta Romagosa, Joan M. Pou, Sergi Cutillas,  Francesc Mauri, Jaume Nolla, Quim Monzó, Núria Ventura, Mònica Terribas …i diferents programacions d’àmbit local de tot el territori de parla catalana.

Els interessats poden consultar les bases de la convocatòria i el formulari d’inscripció a www.radioassociacio.cat. Ràdio Associació de Catalunya, SCCL, dóna nom als premis que conserven la denominació de l’emissora que als anys 30 era el referent informatiu i professional a Catalunya.

Els Premis Ràdio Associació convoquen el sector audiovisual de l’espai català de comunicació amb una audiència que, en el cas de la ràdio i de la televisió, aconsegueix ser líder en català.