Premis Ràdio Associació

Els Premis Ràdio Associació, creats l’any 2000 amb ànim de continuïtat per la Societat Cooperativa Ràdio Associació de Catalunya, tenen la intenció de distingir i premiar els professionals de la ràdio en català i els millors programes del darrer any. Distingeixen entre millor programa de Ràdio, millor programa de Ràdio Local, premi a la Innovació i al Professional.

Des de l’edició del 2003, a més dels premis de ràdio, s’atorga el Guardó 1924 amb què el jurat premia la producció en català dins l’àmbit audiovisual, és a dir televisió, publicitat, cinema… per tant agències, empreses, creatius, actors, presentadors, directors, realitzadors, programes, espots, pel·lícules, etcètera. El Guardó 1924 rep aquest nom per ser l’any de la posada en marxa per l’Associació Nacional de Radiodifusió, precursora de Ràdio Associació de Catalunya, del primer mitjà de comunicació parlat: Ràdio Barcelona.

Conjuntament amb els premis de concurs, durant la gala de lliurament s’atorguen Mencions Honorífiques de reconeixement a la trajectòria professional a persones o empreses de comunicació.

Des de l’any 2012, els guardons principals consisteixen en una reproducció d’un micròfon de reportatges de la RAC dels anys 30 del segle passat. I des del 2015, el Guardó 1924 consisteix en una reproducció d’una làmpada d’emissió de l’emissor primer de Ràdio Associació de Catalunya.

El Jurat està format per:

Sra. Assumpció Maresma i Matas
Sr. Jordi Margarit i Sanmartí
Sr. Joan Manuel Tresserras i Gaju
Sra. Imma Tubella i Casadevall

I presidit per Carles Solà i Ferrando

Imatge del micro original de RAC que ha servit per fer la réplica dels guardons dels guanyadors.