Més de 120 ràdios il•legals provoquen perjudicis socials i econòmics, segons un estudi de l’ACR

Aquest dimecres 25 de maig, l’Associació Catalana de Ràdio (ACR) ha fet públic un informe sobre l’afectació de les ràdios il·legals a Catalunya. Les conclusions indiquen que aquesta situació provoca greus perjudicis tant socials com econòmics, i que en surten perjudicats els oients, les administracions, les emissores amb llicència i els veïns dels centres emissors, als que pot afectar la salut.

El perjudici d’aquestes emissores sobre l’audiència es tradueix en la pèrdua de qualitat i de cobertura del senyal de les ràdios amb llicència. El perjudici sobre les ràdios amb llicència afecta per la disminució d’oients i per la pèrdua d’ingressos publicitaris (entre 900.000 i els 2,3 milions d’euros anuals menys) i llocs de treball. En relació als veïns de les zones on estan instal·lades les antenes sense control, aquestes incompleixen els criteris de protecció sanitària per les emissions radioelèctriques.

A més, les administracions- a qui l’ACR qualifica d’ineficaces- deixen de recaptar les taxes i impostos corresponents.

En aquests moments a Catalunya hi ha 126 emissores il·legals comptabilitzades, de les quals 90 són a Barcelona, 11 a Tarragona, 15 a Girona i 10 a Lleida.

A la imatge, un exemple del carrer Labèrnia de Barcelona.

+ NOTA DE PREMSA DE L’ACR

+INFORME COMPLET