La ràdio, el mitjà amb més consum en llengua catalana

Segons el darrer Informe del Sector de la ràdio a Catalunya, 2.799.000 oients contacten amb continguts de ràdio en català. D’aquests, el 71,8 % ha escoltat continguts d’algunes de les emissores privades que pertanyen a l’Associació Catalana de Ràdio i la resta ho han fet amb alguna de les emissores públiques.

(NOTA DE PREMSA DE L’ACR). Les dades, procedents de l’EGM, s’inclouen en l’informe anual sobre el sector de la ràdio que elabora MediaHotLine i que es va publicar ahir amb motiu del Dia Mundial de la Ràdio.

Segons aquest informe, encarregat per l’Associació Catalana de Ràdio (ACR), hi ha un lleuger creixement tant de la ràdio temàtica com de la ràdio generalista respecte de 2021 i continua a l’alça el consum digital dels productes de les emissores.

Pel que fa a la inversió publicitària, el mercat a Catalunya ha crescut un 3,6% sobre l’any anterior, però no arriba a la xifra de 2019. El 47,3% són anunciants locals, una xifra similar a la de l’exercici 2021.

L’informe també recull dades  com el nombre d’emissores que emeten de manera il.legal. A l’any 2022 es van comptabilitzar 140 ràdios que emetien sense cap mena de llicència, concentrades bàsicament a la regió metropolitana de Barcelona. Així mareix, l’informe recull que totes les sentències dictades pels tribunals han ratificat la il.legalitat de la cessió de l’explotació de les freqüències municipals.

Descarrega l’informe clicant aquí.