Gràcies a la Llei de reparació jurídica s’anul•len procediments contra gent de Ràdio Associació

La Generalitat de Catalunya ha publicat la llista de reparació jurídica de les víctimes del franquisme que inclou 66.590 persones i 15 entitats. Entre elles, hi ha persones vinculades directa o indirectament a Ràdio Associació de Catalunya que com a “emisora catalana separatista” va patir l’ocupació franquista i la posterior repressió o exili dels seus relacionats. Noms com Rosalia Rovira, Josep Riera o Joan Vidal apareixen a la llista.

La reparació jurídica de les víctimes del franquisme ha fet anul·lar procediments durant el franquisme d’acord a la Llei 11/2017. Entre el llarg llistat, hi ha persones vinculades directa o indirectament a Ràdio Associació de Catalunya. Entre elles, cal destacar la locutora Rosalia Rovira Duart que en el moment de l’ocupació de l’emissora estava a les instal.lacions i que posteriorment va ser empresonada.

Al llistat, també apareix Josep Riera i Puntí, que havia estat membre de la Junta Directiva de Ràdio Associació com a vocal, així com Joan Vidal i Prats, també amb el mateix grau de representació.

Imatge de 1936. Façana de RAC il·luminada amb motiu d’una Diada. Fons Brangulí /Arxiu Nacional de Catalunya