Es convoquen els 17ns Premis Ràdio Associació amb dues noves categories que volen reconèixer l’excel·lència i la voluntat integradora de la ràdio

La 17a convocatòria dels Premis Ràdio Associació, que valoren la feina dels professionals de la ràdio en català, s’obre enguany amb dues categories noves de guardons. El Premi a la Integració i el Premi a l’Excel·lència tenen l’objectiu d’ampliar el reconeixement a les experiències radiofòniques que aporten informació vivencial més enllà de l’actualitat. El termini de presentació de candidatures finalitza el 12 de març.

Les bases dels premis organitzats per Ràdio Associació de Catalunya descriuen els àmbits dels dos nous apartats. Així, el Premi a la Integració s’atorgarà al programa que doni a conèixer o faci de testimoni de col·lectius de risc que superen barreres comunicatives a través de la ràdio. El Premi a l’Excel·lència, que el jurat podrà atorgar si creu oportú, es donarà a alguna persona, empresa, fet o circumstància que destaqui especialment de la temporada radiofònica.

La resta d’apartats que s’inclouen a la convocatòria són: millor professional, millor programa de ràdio, millor programa de ràdio local, premi d’Innovació i Guardó 1924. Els premis fan especial incidència en les innovacions de continguts i de tecnologia dels programes de ràdio presentats.

El jurat, com en les anteriors edicions, el presideix Carles Solà i el formen Imma Tubella, Assumpció Maresma, Joan Manuel Tresserras i Jordi Margarit.

Anteriors convocatòries han premiat, entre d’altres: Antoni Bassas, Joaquim M. Puyal, Josep Cuní, Toni Clapés, Neus Bonet, Jordi Basté, Mònica Terribas, Albert Om, Toni Soler, Manel Fuentes, Joan Barril, Miquel Calçada, Joel Joan, Carles Cuní, Sílvia Coppulo, Ramon Rovira, Josep M. Bachs, Xavier Bosch, Manuel Borrell, Xavier Graset, Josep M. Francino, Marta Romagosa, Joan M. Pou, Sergi Cutillas,  Francesc Mauri, Santi Nolla o Quim Monzó.