Avui, Dia Mundial de la Televisió, recordem els experiments de Ràdio Associació els anys 30

El laboratori de Ràdio Associació de Catalunya treballava els anys 30 en diversos avenços tecnològics. Un era la fototelegrafia -que va donar pas posteriorment al que coneixement com a fax- i l’altre la televisió, de la qual se n’havien fet proves. Avui, Dia Mundial de la Televisió, recordem aquells experiments.

El número 35 de la revista “Catalunya Ràdio” publicat el 31 de desembre de 1932 explica en un article els progressos que fa el laboratori de Ràdio Associació. En una de les imatges es pot veure l’“aspecte parcial del Laboratori on s’hi veuen alguns aparells moderns com: emissora d’onda extracurta, receptor de televisió, receptor i emissor fototelegràfics i emissores de telecinema i de televisió”. L’article està signat per Enric Calvet, membre de Ràdio Associació  i germà del periodista Agustí Calvet “Gaziel”.

El Dia Mundial de la Televisió, una data assenyalada des de l’any 1996 que commemora la celebració a l’ONU del Primer Fòrum Mundial sobre aquest mitjà. D’aquesta manera, les Nacions Unides reconeixien la creixent influència de la televisió en el procés de presa de decisions que capta l’atenció sobre els conflictes i les amenaces de pau, així com en altres assumptes importants, inclosos els socials i econòmics.

Si voleu saber més dades d’aquesta aventura, podeu repassar l’article que vam fer fa uns anys a la nostra web.