Tal dia com avui de 1924 es funda l’Asociación Nacional de Radiodifusión que posarà en marxa la primera ràdio de l’Estat, Ràdio Barcelona

Fundadors_1924__El 19 de febrer de 1924 un grup de persones entusiastes de la radiofonia  i d’altres vinculades a les cases comercials del sector es reuniexen a la redacció de la revista “Radiosola” –creada per José Maria Guillén i Eduardo Sola- i funden l’Asociación Nacional de Radiodifusión (ANR) que nou mesos més tard posarà en funcionament EAJ1-Ràdio Barcelona. L’ANR és la precursora del que desprès serà la nostra cooperativa, Ràdio Associació de Catalunya.

L’objectiu de les persones que es van trobar en aquell moment era el de reunir els comerciants de ràdio i fomentar les iniciatives favorables a la radiodifusió que s’està desenvolupant amb molt d’interès a tota Europa.

Els socis fundadors de l’entitat són: José Maria Guillén Garcia –president-, Díaz, J. López Aznar, Royston St. Noble, Eduardo Rifà Anglada, Enrique Huet, Fortuny, Pelegrín Albiñá, Soler, Llorens, Mir, Vivó i Maldonado.

+ HISTÒRIA DE RÀDIO ASSOCIACIÓ DE CATALUNYA