Els informadors gràfics rebutgen la prohibició de prendre imatges de detinguts

La Asociación Nacional de Informadores Gráficos de Prensa y Televisión (ANIGP-TV) rebutja l’esmena introduïda pel PP a la Ley de Enjuiciamiento Criminal que prohibeix que es prenguin imatges dels ciutadans detinguts per la policia.  L’esmena -que diu que “s’hauran d’adoptar les mesures necessàries per assegurar  el respecte als seus drets constitucionals a l’honor, intimitat i imatge en el moment de fer-se la detenció, així com en els trasllats posteriors”-, xoca frontament amb el dret col·lectiu a la informació. De fet, el Tribunal Constitucional va dictar en el seu dia que quan aquesta col·lisió de drets fonamentals es produeix, el que preval és el dret col·lectiu que és, en aquest cas, el dret a la informació”.

Des de la ANIGP-TV s’expressa la preocupació pels problemes severs que aquesta esmena ocasionarà als professionales de la informació en la seva feina de comunicació i, en en definitiva, la informació que rebrà la ciutadania serà sesgada i incompleta. Per això, l’associació demana al PP que es retracti d’incluir l’esmena a la Ley de Enjuiciamiento Criminal.

Més informació.